Handelsbetingelser

Artikel 1 – Definitioner

I disse forhold gælder følgende definitioner:

Betænkningstid: den periode, inden for hvilken forbrugeren kan udøve sin fortrydelsesret;

Forbruger: den fysiske person, der ikke handler i udøvelsen af et erhverv eller virksomhed, og som indgår en fjernsalgsaftale med iværksætteren;

Dag: kalenderdag;

Varighedstransaktion: en fjernsalgsaftale vedrørende en række produkter og/eller tjenester, hvis leverings- og/eller købsforpligtelse er spredt over tid;

Holdbar databærer: ethvert middel, der gør det muligt for forbrugeren eller iværksætteren at opbevare oplysninger, der er rettet til ham personligt, på en måde, der muliggør fremtidig konsultation og uændret gengivelse af de lagrede oplysninger.

Fortrydelsesret: forbrugerens mulighed for at annullere fjernsalgsaftalen inden for fortrydelsesfristen;

Iværksætter: den fysiske eller juridiske person, der tilbyder produkter og/eller tjenester eksternt til forbrugere;

Fjernaftale: en aftale, hvori der inden for rammerne af et af iværksætteren organiseret system for fjernsalg af produkter og/eller ydelser udelukkende gøres brug af en eller flere teknikker til fjernkommunikation frem til og med aftalens indgåelse;

Fjernkommunikationsteknologi: betyder, der kan bruges til at indgå en aftale, uden at forbruger og iværksætter er sammen i samme rum på samme tid.

Handelsbetingelser: de nuværende generelle vilkår og betingelser for iværksætteren.

Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer

Firmanavn: Beyond Zenith
Handelsnavn: Solvera
Adresse: Stille Rijn 14, 2312 DE, Leiden;
E-mailadresse: info@solvera.dk
CVR-nummer: 93572395
Momsregistreringsnummer: NL005027864B88

Artikel 3 – Anvendelse

Disse handelsbetingelser gælder for ethvert tilbud fra iværksætteren og for enhver fjernsalgsaftale og ordrer indgået mellem iværksætteren og forbrugeren.

Inden aftalen om fjernsalg indgås, vil teksten i disse handelsbetingelser blive gjort tilgængelig for forbrugeren. Hvis dette ikke med rimelighed er muligt, vil det, inden fjernaftalen indgås, blive angivet, at handelsbetingelserne kan ses hos iværksætteren, og de vil blive tilsendt gratis hurtigst muligt efter anmodning fra forbrugeren.

Hvis fjernsalgsaftalen er indgået elektronisk, uanset det foregående afsnit, og før fjernsalgsaftalen indgås, kan teksten i denne handelsbetingelser gøres tilgængelig for forbrugeren elektronisk på en sådan måde, at den let kan opbevares af forbrugeren på en holdbar databærer. Hvis dette ikke med rimelighed er muligt, vil det inden indgåelse af handelsbetingelser blive angivet, hvor den erhvervsdrivende kan konsulteres elektronisk, og at de sendes gratis elektronisk eller på anden måde efter anmodning fra forbrugeren.

Såfremt der ud over disse handelsbetingelser også gælder specifikke produkt- eller servicebetingelser, finder 2. og 3. afsnit tilsvarende anvendelse, og i tilfælde af modstridende handelsbetingelser kan forbrugeren altid påberåbe sig den gældende bestemmelse, som er mest fordelagtig for ham.

Såfremt en eller flere bestemmelser i denne handelsbetingelser på noget tidspunkt er helt eller delvist ugyldige eller annulleret, forbliver aftalen og nærværende vilkår i øvrigt i kraft, og den pågældende bestemmelse vil straks blive erstattet af gensidig aftale med en bestemmelse, der så vidt muligt tilnærmer originalens omfang.

Situationer, der ikke er reguleret i disse handelsbetingelser, skal vurderes 'i ånden' i disse handelsregler.

Usikkerhed om fortolkningen eller indholdet af en eller flere bestemmelser i vores vilkår og betingelser skal fortolkes 'i ånden' af denne handelsbetingelser.

Artikel 4 – Tilbuddet

Hvis et tilbud har en begrænset gyldighedsperiode eller er afgivet på betingelser, vil dette udtrykkeligt fremgå af tilbuddet.

Tilbuddet er uforpligtende. Iværksætteren er berettiget til at ændre og tilpasse tilbuddet.

Tilbuddet indeholder en fuldstændig og præcis beskrivelse af de tilbudte produkter og/eller tjenester. Beskrivelsen er tilstrækkelig detaljeret til at give forbrugeren mulighed for en god vurdering af tilbuddet. Hvis iværksætteren bruger billeder, er disse en sand repræsentation af de tilbudte produkter og/eller tjenester. Åbenlyse fejl eller fejl i tilbuddet binder ikke iværksætteren.

Alle billeder og specifikationer i tilbuddet er vejledende og kan ikke give anledning til erstatning eller opsigelse af aftalen.

Billeder af produkter er en sand gengivelse af de tilbudte produkter. Iværksætteren kan ikke garantere, at de viste farver svarer nøjagtigt til de rigtige farver på produkterne.

Hvert tilbud indeholder sådanne oplysninger, at det er klart for forbrugeren, hvilke rettigheder og forpligtelser der er forbundet med accept af tilbuddet. Det drejer sig især om:

  • prisen;
  • eventuelle forsendelsesomkostninger;
  • den måde, hvorpå aftalen vil blive indgået, og hvilke handlinger der kræves hertil;
  • om fortrydelsesretten gælder eller ej;
  • betalingsmåden, levering og udførelse af aftalen;
  • perioden for accept af tilbuddet eller den periode, inden for hvilken iværksætteren garanterer prisen;
  • størrelsen af taksten for fjernkommunikation, hvis omkostningerne ved at anvende teknologien til fjernkommunikation beregnes på et andet grundlag end den almindelige grundtakst for det anvendte kommunikationsmiddel.
  • om aftalen er arkiveret efter dens indgåelse, og i givet fald hvordan den kan konsulteres af forbrugeren;
  • den måde, hvorpå forbrugeren, inden aftalens indgåelse, kan kontrollere de data, han har givet i forbindelse med aftalen, og om ønsket gendanne dem;
  • ethvert andet sprog, på hvilke aftalen ud over hollandsk kan indgås;
  • de adfærdskodekser, som iværksætteren har underkastet sig, og den måde, hvorpå forbrugeren kan konsultere disse adfærdskodekser elektronisk;
  • og minimumsvarigheden af fjernsalgsaftalen i tilfælde af en langsigtet transaktion.
  • Valgfrit: tilgængelige størrelser, farver, materialetype.

Artikel 5 – Aftalen

Aftalen indgås, med forbehold af bestemmelserne i stk. 4, på tidspunktet for forbrugerens accept af tilbuddet og overholdelse af de stillede betingelser. Hvis forbrugeren har accepteret tilbuddet elektronisk, bekræfter iværksætteren straks modtagelsen af accepten af tilbuddet elektronisk. Så længe modtagelsen af denne accept ikke er bekræftet af iværksætteren, kan forbrugeren hæve aftalen.

Hvis aftalen indgås elektronisk, vil iværksætteren træffe passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger for at sikre den elektroniske overførsel af data og sikre et sikkert webmiljø. Hvis forbrugeren kan betale elektronisk, vil iværksætteren træffe passende sikkerhedsforanstaltninger.

Iværksætteren kan - inden for juridiske rammer - informere sig om, hvorvidt forbrugeren kan opfylde sine betalingsforpligtelser, samt alle de forhold og faktorer, der er vigtige for en ansvarlig indgåelse af fjernsalgsaftalen. Hvis iværksætteren på baggrund af denne undersøgelse har gode grunde til ikke at indgå aftalen, er han berettiget til at afslå en ordre eller anmodning med begrundelse eller til at knytte særlige betingelser til udførelsen.

Iværksætteren sender følgende oplysninger til forbrugeren med produktet eller tjenesten, skriftligt eller på en sådan måde, at det kan opbevares af forbrugeren på en tilgængelig måde på en holdbar databærer:

a. besøgsadressen på iværksætterens filial, hvor forbrugeren kan henvende sig med klager;

b. betingelserne for og den måde, hvorpå forbrugeren kan udøve fortrydelsesretten, eller en klar erklæring om udelukkelse af fortrydelsesretten;

c. oplysningerne om garantier og eksisterende eftersalgsservice;

d. oplysningerne inkluderet i artikel 4, stk. 3 i disse betingelser, medmindre iværksætteren allerede har givet disse oplysninger til forbrugeren før indgåelsen af aftalen;

e. kravene til opsigelse af aftalen, hvis aftalen har en varighed på mere end et år eller er af ubestemt varighed.

Ved en varighedsforretning gælder bestemmelsen i foregående afsnit kun for den første levering.

Enhver aftale indgås under forudgående betingelser for tilstrækkelig tilgængelighed af de pågældende produkter.

Artikel 6 – Fortrydelsesret

Ved køb af varer har forbrugeren mulighed for at opsige aftalen uden begrundelse inden for 14 dage. Denne betænkningstid begynder dagen efter modtagelsen af produktet af forbrugeren eller en repræsentant, der er udpeget på forhånd af forbrugeren og meddelt iværksætteren.

I fortrydelsesperioden vil forbrugeren håndtere varen og emballagen med omhu. Han vil kun udpakke eller bruge produktet i det omfang, det er nødvendigt for at vurdere, om han ønsker at beholde produktet.

Hvis han udnytter sin fortrydelsesret, returnerer han produktet til iværksætteren med alt medfølgende tilbehør og - hvis det med rimelighed er muligt - i original stand og emballage i overensstemmelse med de rimelige og klare instruktioner, som iværksætteren har givet.

Hvis forbrugeren ønsker at udnytte sin fortrydelsesret, er han forpligtet til at informere iværksætteren om dette inden for 14 dage efter modtagelsen af produktet. Forbrugeren skal meddele dette ved skriftlig besked/mail. Efter at forbrugeren har tilkendegivet, at han ønsker at udnytte sin fortrydelsesret, skal kunden returnere varen inden for 14 dage. Denne returnering vil blive sendt til nedenstående adresse:

WSCM LLC
China
Shenzhen 518000
U8 Industrial Park, Xixiang St, Baoan
Building No: NO.U6105

Forbrugeren skal bevise, at de leverede varer er returneret rettidigt, fx ved forsendelsesbevis.

Hvis kunden efter udløbet af de i stk. 2 og 3 nævnte frister ikke har tilkendegivet, at han ønsker at udøve sin fortrydelsesret eller ikke har returneret varen til iværksætteren, er købet et faktum.

Afhentningssted og retur efter Ikke-afhentning

Forsendelse til Afhentningssted: Hvis en ordre ikke kan leveres til den angivne adresse og sendes til et afhentningssted, er forbrugeren ansvarlig for at afhente pakken rettidigt inden for den af fragtføreren fastsatte frist.

Manglende afhentning af pakke: Hvis forbrugeren ikke afhenter pakken til tiden, og pakken returneres til os, forbeholder vi os retten til at opkræve forsendelsesomkostninger igen for en anden forsendelse.

Betænkningstid: Den lovpligtige betænkningstid på 14 dage starter fra det øjeblik, forbrugeren kunne have modtaget pakken, fx på afhentningsstedet. Hvis forbrugeren ønsker at fortryde købet inden for denne frist, refunderes kun de oprindelige købsomkostninger. Omkostningerne ved enhver returforsendelse afholdes af forbrugeren. Når 14 dages betænkningstid er udløbet, bortfalder fortrydelsesretten.

Artikel 7 – Omkostninger i tilfælde af tilbagetrækning

Hvis forbrugeren gør brug af sin fortrydelsesret, afholdes omkostningerne til returnering af produkterne af forbrugeren.

Hvis forbrugeren har betalt et beløb, refunderer iværksætteren dette beløb hurtigst muligt, dog senest inden for 14 dage efter annulleringen. Dette er betinget af, at produktet allerede er modtaget tilbage af online-forhandleren, eller at der kan fremlægges afgørende bevis for fuldstændig returnering.

Artikel 8 – Udelukkelse af fortrydelsesret

Iværksætteren kan udelukke forbrugerens fortrydelsesret for produkter som beskrevet i stk. 2 og 3. Udelukkelsen af fortrydelsesretten gælder kun, hvis iværksætteren tydeligt har angivet dette i tilbuddet, i hvert fald i tide inden aftalens indgåelse.

Udelukkelse af fortrydelsesretten er kun mulig for produkter:

a. som er oprettet af iværksætteren i overensstemmelse med forbrugerens specifikationer;

b. som tydeligvis er af personlig karakter;

c. som efter deres natur ikke kan returneres;

d. der kan ødelægge eller ældes hurtigt;

e. hvis pris er underlagt udsving på det finansielle marked, som iværksætteren ikke har indflydelse på;

f. til individuelle aviser og magasiner;

g. til lyd- og videooptagelser og computersoftware, som forbrugeren har brudt forseglingen af.

h. for hygiejniske produkter, som forbrugeren har brudt forseglingen af.

Udelukkelse af fortrydelsesretten er kun mulig for tjenester:

a. vedrørende indkvartering, transport, restaurationsvirksomhed eller fritidsaktiviteter, der skal udføres på en bestemt dato eller i en bestemt periode;

b. hvis levering er påbegyndt med forbrugerens udtrykkelige samtykke, inden fortrydelsesfristen er udløbet;

c. vedrørende væddemål og lotterier.

Artikel 9 – Prisen

I den gyldighedsperiode, der er angivet i tilbuddet, forhøjes priserne på de tilbudte produkter og/eller tjenester ikke.

Uanset det foregående afsnit kan iværksætteren tilbyde produkter eller tjenesteydelser med variable priser, hvis priser er underlagt udsving på det finansielle marked, og som iværksætteren ikke har indflydelse på. Dette ansvar for udsving og det forhold, at eventuelle angivne priser er målpriser, fremgår af tilbuddet.

Prisstigninger inden for 3 måneder efter aftalens indgåelse er kun tilladt, hvis de er et resultat af lovbestemmelser eller bestemmelser.

Prisstigninger fra 3 måneder efter aftalens indgåelse er kun tilladt, hvis iværksætteren har betinget dette og:

a. disse er resultatet af lovbestemmelser eller bestemmelser; eller

b. forbrugeren har ret til at hæve aftalen med virkning fra den dag, hvor prisstigningen træder i kraft.

Priserne angivet i tilbuddet af produkter eller ydelser er eksklusiv moms, da post- og kurerservicen er gældende.

Alle priser tages med forbehold for tryk- og trykfejl. Der påtages intet ansvar for følgerne af tryk- og trykfejl. I tilfælde af tryk- og trykfejl er iværksætteren ikke forpligtet til at levere varen til den forkerte pris.

Artikel 10 – Overensstemmelse og garanti

Iværksætteren garanterer, at produkterne og/eller tjenesterne er i overensstemmelse med aftalen, de specifikationer, der er anført i tilbuddet, de rimelige krav til pålidelighed og/eller anvendelighed og de lovbestemmelser og/eller regeringsbestemmelser, der er gældende på datoen for aftalens indgåelse. Hvis det er aftalt, garanterer iværksætteren også, at produktet er egnet til andet end normalt brug.

En garanti stillet af iværksætteren, producenten eller importøren påvirker ikke de juridiske rettigheder og krav, som forbrugeren kan gøre gældende over for iværksætteren i henhold til aftalen.

Eventuelle mangler eller forkert leverede produkter skal meddeles iværksætteren skriftligt inden for 14 dage efter levering. Produkter skal returneres i original emballage og i ny stand.

Iværksætterens garantiperiode svarer til producentens garantiperiode. Iværksætteren er dog aldrig ansvarlig for produkternes ultimative egnethed til hver enkelt anvendelse af forbrugeren, og heller ikke for nogen rådgivning vedrørende brugen eller anvendelsen af produkterne.

Garantien gælder ikke, hvis:

Forbrugeren har selv repareret og/eller redigeret de leverede produkter eller har fået dem repareret og/eller redigeret af tredjemand;

De leverede produkter har været udsat for unormale forhold eller på anden måde blevet behandlet skødesløst eller er i strid med iværksætterens instruktioner og/eller på emballagen;

Manglen er helt eller delvist et resultat af regler, som det offentlige har pålagt eller vil stille med hensyn til arten eller kvaliteten af de anvendte materialer.

Artikel 11 – Levering og udførelse

Iværksætteren vil udvise den største omhu ved modtagelse og udførelse af ordrer på produkter.

Leveringsstedet er den adresse, som forbrugeren har oplyst til virksomheden.

Under hensyntagen til det anførte i denne handelsbetingelser artikel 4, vil virksomheden eksekvere accepterede ordrer hurtigt, dog senest inden for 30 dage, medmindre forbrugeren har accepteret en længere leveringstid. Hvis leveringen er forsinket, eller hvis en ordre ikke kan opfyldes eller kun delvist kan opfyldes, vil forbrugeren få besked herom senest 30 dage efter, han har afgivet ordren. I så fald har forbrugeren ret til at hæve aftalen uden omkostninger og er berettiget til en eventuel erstatning.

I tilfælde af opløsning i overensstemmelse med det foregående afsnit, refunderer iværksætteren det beløb, som forbrugeren har betalt, så hurtigt som muligt, dog senest inden for 14 dage efter opløsning.

Hvis levering af et bestilt produkt viser sig at være umuligt, vil iværksætteren gøre alt for at stille en erstatningsvare til rådighed. Senest ved levering vil det på en klar og forståelig måde fremgå, at en erstatningsvare vil blive leveret. Fortrydelsesretten kan ikke udelukkes for erstatningsvarer. Omkostningerne ved enhver returforsendelse afholdes af iværksætteren.

Risikoen for beskadigelse og/eller tab af produkter påhviler iværksætteren indtil leveringstidspunktet til forbrugeren eller en på forhånd udpeget repræsentant og meddelt iværksætteren, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt.

Vores produkter sendes direkte fra vores leverandører i tredjelande. Vi importerer ikke selv varerne til Danmark, hvilket betyder, at kunden er ansvarlig for eventuelle importafgifter, moms eller andre toldafgifter, der måtte blive opkrævet ved modtagelse af ordren. Derudover kan der være forsinkelser i tolden, hvilket kan påvirke leveringstiden. Eventuelle ekstra omkostninger eller forsinkelser ved import af varer er udelukkende kundens ansvar. Vi anbefaler, at du på forhånd tjekker med dine lokale myndigheder for at afgøre, hvilke regler og omkostninger der kan gælde.

Artikel 12 – Varighedstransaktioner: opsigelse/annullering, forlængelse og varighed

Opsigelse/annullering

Forbrugeren kan til enhver tid opsige/opsige en aftale, der er indgået for en bestemt periode, og som omfatter løbende levering af produkter (herunder el) eller ydelser under hensyntagen til de aftalte fortrydelsesregler.

Forbrugeren kan opsige de aftaler, der er nævnt i de foregående stykker:

annullere til enhver tid og ikke være begrænset til annullering på et bestemt tidspunkt eller i en bestemt periode;

i det mindste annullere ved at give dette til kende ved hjælp af en skriftlig meddelelse pr. e-mail;

inden for en time efter afgivelse af ordren, medmindre ordren allerede er behandlet.

Forlængelse

En aftale, der er indgået for en bestemt periode, og som omfatter regelmæssig levering af produkter (herunder el) eller ydelser, må ikke stiltiende forlænges eller fornyes for en bestemt periode.

Uanset det foregående stykke kan en aftale, der er indgået for en bestemt periode, og som omfatter løbende udsendelse af daglige nyheder og ugeaviser og magasiner, stiltiende forlænges med en bestemt periode på indtil 3 måneder, hvis forbrugeren kan opsige denne forlængede aftale mod forlængelsens udløb med et varsel på højst en måned.

En aftale, der er indgået for en bestemt periode, og som omfatter løbende levering af varer eller ydelser, kan kun stiltiende forlænges på ubestemt tid, såfremt forbrugeren til enhver tid kan opsige med et varsel på højst en måned og et opsigelsesvarsel på højst tre måneder i tilfælde af, at aftalen strækker sig til den almindelige, dog mindre end én gang om måneden, udbringning af dagblade, nyheder og ugeblade.

En tidsbegrænset aftale om regelmæssig levering af dag-, nyheds- og ugeaviser og magasiner til introduktionsformål (prøve- eller introabonnement) videreføres ikke stiltiende og ophører automatisk efter prøve- eller introduktionsperioden.

Varighed

Hvis en aftale har en varighed på mere end et år, kan forbrugeren til enhver tid opsige aftalen efter et år med et varsel på højst en måned, medmindre rimelighed og rimelighed modsætter sig opsigelse inden udløbet af den aftalte varighed.

Artikel 13 – Betaling

Medmindre andet er aftalt, skal de skyldige beløb af forbrugeren betales inden for 7 hverdage efter påbegyndelsen af den betænkningstid, der er nævnt i artikel 6, stk.

Forbrugeren er forpligtet til straks at indberette eventuelle unøjagtigheder i betalingsoplysninger, der er givet eller oplyst til iværksætteren.

I tilfælde af manglende betaling fra forbrugerens side, har iværksætteren ret til, med forbehold af lovmæssige begrænsninger, at opkræve de rimelige omkostninger, der er meddelt forbrugeren på forhånd.

Artikel 14 – Klageprocedure

Klager over aftalens udførelse skal indgives fuldt og klart beskrevet til iværksætteren inden for 7 dage efter, at forbrugeren har opdaget manglerne.

Klager indgivet til iværksætteren vil blive besvaret inden for en periode på 14 dage fra datoen for modtagelsen. Hvis en klage kræver en påregnelig længere behandlingstid, svarer iværksætteren inden for 14 dage med en kvittering for modtagelsen og en angivelse af, hvornår forbrugeren kan forvente et mere detaljeret svar.

Hvis klagen ikke kan løses efter gensidig aftale, opstår der en tvist, der er underlagt tvistbilæggelsesproceduren.

En klage suspenderer ikke iværksætterens forpligtelser, medmindre iværksætteren skriftligt tilkendegiver andet.

Hvis en klage findes berettiget af iværksætteren, vil iværksætteren efter eget valg erstatte eller reparere de leverede produkter gratis.

Artikel 15 – Tvister

Aftaler mellem virksomheden og forbrugeren er underlagt nederlandsk lovgivning. Dette retsvalg berører dog ikke de ufravigelige forbrugerbeskyttelsesregler, der gælder i henhold til lovgivningen i det land, hvor forbrugeren har bopæl.